martes, 30 de agosto de 2011

Tarea de la Unidad II


Tarea de la Unidad II


1- Selecciona un texto en ingles relacionado con tu campo de experticia. Uno dos párrafos.


How to help your child become a reader?

Without doubt, reading with children spells success for early literacy. By

putting enactionfew simple strategies will make a significant difference in the

ability of children develop into good readers and writers?

Support activities for reading comprehension:

• Invite your child to read with you every day.

 Before starting to read ahead through the drawings so treated.
 Discuss new words found. For example, "This big house is called a palace. Who do you think lives in a palace?"
 Stop and ask about the pictures and about what is happening in the story.
• After reading that addressed the question of history.
 Read with your child's favorite book over and over again.
• Read stories cn rhyming phrases repeatedand invite your child to join you. Point, word byword, as your child reads to you
• Read a variety of children's books, including fairy tales, nursery rhymes books, poems, information books, magazines, newspapers and any carrier of text.
• Listen to read aloud and encouraging.
• Expand your library corner.
"The child is not a bottle to be filled,
but a fire that you need to switch. "

2- Escribe cual es la idea principal del texto en español.
La lectura permite en los niños la capacidad de desarrollarse como buenos lectores y escritores.

3.-Selecciona 3 oraciones.

 Read with your child's favorite book over and over again


-Frase nominal: no posee

-Núcleo: read

-Pre- modificadores: no posee

-
Post- modificadores: no posee
-  Frase verbal: Read with your child's favorite book over and over again
 -  Núcleo: Read
- Tiempos verbales: presente


• Invite your child to read with you every day.
 Frase nominal: Invite your child to
   Núcleo: child 
   Pre- modificadores: Invite your
   Post- modificadores: no posee
 
   Frase verbal: read with you every day
  Núcleo: read

   Tiempos verbales: to read  presente

• After reading that addressed the question of history.
Frase nominal: After
   Pre- modificadores: no posee
   Post- modificadores: no posee
 * Frase verbal: reading that addressed the question of history.

   Núcleo: reading 
   Tiempos verbales: presente

4.- Elementos Referenciales:

   * Pronombres demostrativos: this, that
   * Conectores: and, who

No hay comentarios:

Publicar un comentario